U cuncettu di u gimbal data di u principiu di u 19u seculu, quandu un inglese chjamatu Francis Westley hà inventatu un "gimbal", una bola composta da trè sfere chì puderanu girà liberamente in ogni direzzione. Tuttavia, stu disignu ùn era micca largamente utilizatu perchè era caru di fabricazione è a friczione trà e sfere facia u muvimentu menu liscia.
Ùn era micca finu à u principiu di u XXu seculu chì un inventore americanu hà ghjuntu cun un novu disignu chì era custituitu di quattru roti, ognuna cù una piccula rota perpendiculare à u pianu di a rota, chì permette à tuttu u dispusitivu di spustà in ogni direzzione. Stu disignu hè cunnisciutu com'è "Omni Wheel" è hè unu di i predecessori di a rota universale.
In l'anni 1950, l'ingenieru di a NASA Harry Wickham hà inventatu una rota gimbaled ancu megliu chì era custituita di trè dischi, ognunu cù una fila di roti chjuchi chì permettenu à tuttu u dispusitivu di spustà in ogni direzzione. Stu disignu divintò cunnisciutu com'è "Wickham Wheel" è hè a basa di u gimbal mudernu.
L'Arte di a Rota Wickham
In più di i campi industriali è di robotica, i gimbals sò stati ancu utilizati da alcuni artisti per sforzi creativi. Per esempiu, l'artista di performance Ai Weiwei hà utilizatu gimbals in e so installazioni d'arte. U so travagliu "Vanuatu gimbal" hè un gimbal gimbal cù un diametru di cinque metri, chì permette à l'audienza di movi liberamente nantu à questu.
Tempu di Postu: Nov-27-2023